maanantai 1. elokuuta 2011

Movie monday: Who would you be?

Panokseni Movie Monday-haasteeseen jossa aiheena Who would you be?
.
.
.
Missä elokuvassa haluaisit elää? Kuka haluaisit olla? Kuka ohjaisi elokuvasi? Kuka toimisi säveltäjänä? Etc.

Hah! Kirjoitin aluksi sairrraan pitkän eepoksen (sellaisen mistä Norman Mailer olisi ylpeä) siitä miksi en voisi lopulta ollakaan Indiana Jones, Remo Williams, Brisco County Jr., tai jokin muu loistohahmo. Ja sitten rupesin tekemään monimutkaista yhdistelmää kuinka ottaisin Elim Garakin luonteen, Clerksin ajantappohengailun, soundtrackin joka sisältää pelkkää loistokkuutta, ja niin edelleen ja niin edelleen, ja koostin niistä elokuvan jossa tahtoisi olla/elää, kuka olisin, etc.
Kunnes lopulta pyyhin koko roskan pois ja tulin tähän tulokseen.

Haluaisin olla se kiertolaishahmo Mark 13-elokuvan alusta joka löytää sen robotin pään hiekasta.
Ensinnäkin hahmosta ei saa mitään tolkkua, muuta kuin sen että kyseessä on jokin kiertolainen. Mutta hän näyttää aivan samperin coolilta, on hyvin salaperäinen ja hahmoa esittää Fields Of The Nephilimin Carl McCoy. Se riittää minulle.

Okei, on minun sen verran lisättävä, ettei minunkaan unelmani ole elää radioaktiivisessa maailmassa jossa robotit meinaavat syödä suihinsa, mutta tuon Mark 13-leffan alkukohtauksen perusteella voisin melkein olla vain ja ainoastaan siinä kohtauksessa koko elämäni.
Mitä vaihtoehtoja minulla olisi?
Indiana Jonesina saisin toistuvasti pelastaa maailmaa, enkä minä sitä jaksaisi kauaa tehdä.
Clerksin ja Mallratsin hahmot ovat pitkälti ureapäitä ja en minä jaksaisi sitäkään koko aikaa.
Robocopina saisin heittää hyvästit masturboinnille ja se ei onnistu.

Siispä salaperäinen, nimetön, hiljainen, nopeasti kuvioista poistuva kiertolainen. Minä se olen.

2 kommenttia:

Tuoppi kirjoitti...

Man without name meininkiä päällänsä vähän tässä postauksessa nääs :D Ei ollenkaan hassumpi valinta. Clint Eastwoodin tavoin minäkin jollakin tavalla pidän juuri tämän tyyppisestä hahmosta. Sisältää tiettyä mystiikkaa, joka ilmiselvästi kiehtoo meikäläistä syystä, jota en osaa selittää...

...noir kirjoitti...

Kyllä